0721.571.086

georgiana@edu-care.ro

Vezi galeria foto

Mic dejun pentru scolari

Vacanta de vara se apropie cu pasi repezi de sfarsit si in curand ne vom confrunta cu niste mici morocanosi, care refuza sa se trezeasca si cu atat mai mult sa manance "cea mai importanta masa a zilei".


Oricat de vehement este refuzul micutului, trebuie sa-l convingem sa manance micul dejun. Iata de ce si ce variante de mc dejun sanatos poti sa alegi pentru el.

 

Organismul nostru functioneaza si in timpul somnului, consumand energie astfel, masa de dimineata este esentiala pentru a stimula metabolismul (incetinit in timpul somnului), pentru a reface depozitele de glucoza (creierul nu depoziteaza glucoza,iar lipsa hranei la primele ore ale diminetii poate crea un deficit de concentrare in timpul orelor).


Alimentele recomandate sunt cele care nu necesita timp indelungat de preparare, dar care il pot stimula atat vizual cat si gustativ pe micut.

-ou fiert moale cu o felie branza si paine; omleta este o varianta buna de asemenea atata timp cat nu este "imbogatita" cu cascaval si mezeluri.

-cereale cu iaurt gras si fructe;

-cereale cu lapte (incercati sa inlocuiti cerealele foarte dulci gen Choco chip, cu o varianta de cereale integrale cu fructe uscate, eventual indulcit cu sirop de curmale) Cat despre lapte, evitati variantele light si mai ales laptele de soia (detalii despre produsele din soia intr-un post viitor)

-paine cu unt; untul este pe nedrept scos din viata noastra. avem nevoie si de grasimi animale, iar untul este o sursa mult mai calitativa decat orice fel de mezeluri sau cascaval. o felie de paine cu unt (chiar si cu miere) la micul dejun, nu provoaca obezitate.

-fructele consumate pe stomacul gol (pentru cei care nu au probleme cu aciditatea) sunt extrem de benefice, astfel vitaminele se absorb mai usor si in proportie mai mare.

-sucurile naturale de fructe se pot consuma dimineata, dar nu recomand mai mult de 3 pe saptamana din cauza continutului crescut de zahar.


Evitati produsele de patiserie! Hiperglicemia este urmata de scaderi bruste ale glucozei ducand la o stare de greata si oboseala.

Fiti creativi si rabdatori, asa veti reusi micul dejun sa devina un obicei iar scolarii vostri sa faca fata efortului de la scoala.

 

Autor:
Alina Cojocaru
nutritionist

Contact

Georgiana Abrudan
Mobil: 0721.571.086
Email: georgiana@edu-care.ro

Copyright © 2018 Edu&Care.
All rights reserved.